#orosz-ukrán konfliktus










„Harkivból jött, nem volt pénze, kifizettem a vonatjegyét” – lenyűgöző civil akció folyik a budapesti pályaudvaroknál
 

„Harkivból jött, nem volt pénze, kifizettem a vonatjegyét” – lenyűgöző civil akció folyik a budapesti pályaudvaroknál

Néhány zsáknyi tartós keksz és üdítő után alig két hét alatt professzionális önszerveződő civil segélyszigetté vált Budapest két legnagyobb pályaudvara. A Nyugatiba már csak a menetrend szerinti záhonyi vonatokkal érkeznek menekültek, de itt is elkél a segítség. A Keletiben már majdnem mindenre van megoldás. És mi az, ami nem civil segítség, hanem a gyors állami reakció gyümölcse? A példamutatóan dolgozó és segítő rendőrökön, katasztrófavédőkön kívül ennek sok jelét elsőre nem látni.







Az európai autóipar az egyik legfőbb vesztese az ukrajnai háborúnak
 

Az európai autóipar az egyik legfőbb vesztese az ukrajnai háborúnak

Sok európai autógyárnak volt érdekeltsége Oroszországban és Ukrajnában. A háborúhoz közeli keleti uniós országok pedig fontos beszállítói a német autóiparnak. Így nem csoda, hogy a tőzsdéken erőteljesen csökkennek az európai autógyártói óriások részvényárfolyamai - írja a párizsi gazdasági szaklap, a Les Échos.

Lengyel Miklós Lengyel Miklós




Felsmann Balázs:
 

Felsmann Balázs: "Nem szeretném, ha valami orosz kazánkovács gyártaná Paks II. turbináit"

A Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont főmunkatársa szerint biztos, hogy a nyugati beszállítók nélkül a Paks II.-projektnek befellegzett, és Európa felgyorsítja függetlenedését az orosz gáztól. A szakértő ugyanakkor kiszámíthatatlannak tartja a helyzetet a magyar és az európai energiapiacon, mert nemcsak a magas árak, hanem a helyzet változékonysága is lehetetlenné teszi a tervezést.